Nipo Ambalaj | Firma Baskılı Ürünler | Endüstriyel Temizlik Ürünleri
Ambalaj'ın Satın Alma Kararına Etkisi
Buradasınız: Anasayfa / BLOG
3 Mart 2020, Salı
Ambalaj'ın Satın Alma Kararına Etkisi
Yapılan araştırmalara göre küresel ve yerel trendlere bağlı olarak değişen ve gelişen bir pazarlama öğesi olan ambalaj tasarımı, satın alma kararına %70 oranında etkiliyor.
Ambalaj'ın Satın Alma Kararına Etkisi

Yapılan araştırmalara göre küresel ve yerel trendlere bağlı olarak değişen ve gelişen bir pazarlama öğesi olan ambalaj tasarımı, satın alma kararına %70 oranında etkiliyor.

Ambalaj tasarımı yapılırken trendlerin farkında olmak ve onları iyi analiz etmek markaları rekabette bir adım öne çıkarıyor. Yapılan araştırmalar, küresel ve yerel trendlere bağlı olarak değişen ve gelişen bir pazarlama öğesi olan ambalajın satın alma kararına %70 oranında etki ettiğini gösteriyor.

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlere yönelik yapılan çalışmaların sonuçları, markaların rekabetçi pazarlama stratejilerini belirlemesinde önemli bir rol oynuyor. Özellikle satış rakamlarına ve karlılığa odaklanan markalar rakiplerinden farklılaşarak tüketicinin ilgisini daha çok çekiyor.

Tüketiciyi kendisiyle baş başa kaldığı saniyelik karar anında ürünü almaya ikna edebilecek tek şey olan ambalaj, satış noktasında iletişim kurma ve ürünü sattırma gibi işlevlere sahipken satış sonrasında da ürüne kattığı değerle tüketici tatminini koruma görevini üstleniyor. Tüketici davranışlarıyla ilgili çalışmalara göre ambalaj, tüketicinin ürünü eline almasını sağlıyorsa o ürünü satın almasını da %70 oranında artırıyor. İnsanların alışkın oldukları ürünleri iyi ambalajlı bir alternatifle değiştirmeye meyilli oldukları da görülüyor.

Pazarlama faaliyetlerinin önemli bir öğesi olan ambalaj, ürünün ihracattaki başarasını ve fiyatını da belirleyen bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Buna göre ambalaj tasarımına ağırlık veren firmaların ihracat birim fiyatı Türkiye ortalamasının yaklaşık 2 katına kadar çıkarken bazı sektörlerde tasarıma yatırım yapan firmalar, yapmayanlara kıyasla ürünlerini neredeyse 5 kat daha pahalıya satabiliyor. Dolayısıyla tasarım, birçok firma için bir farklılaşma ve rekabet unsuru niteliğinde. Pazara sunulacak bir inovasyonun tasarımla bütünleştirilmesi olmazsa olmaz bir gereklilik.

Detaylı Bilgi İçin Bizi Arayın